New Zealand: Land of the large white cloud - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Winnie Boogaard - WaarBenJij.nu New Zealand: Land of the large white cloud - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Winnie Boogaard - WaarBenJij.nu

New Zealand: Land of the large white cloud

Blijf op de hoogte en volg Winnie

09 September 2017 | Nieuw Zeeland, Paihia

Hierbij het eerste verslag van mijn reis door Nieuw-Zeeland. Op woensdag 6 september om kwart over 11 vertrok mijn vlucht vanaf Schiphol naar Auckland. Na een reis van 25 uur met een tussenstop in Singapore was ik eindelijk in Auckland. Na het ophalen van mijn backpack en het laten zetten van een stempeltje in mijn paspoort moest ik nog door de 'biosafety' controle. Na het horen van een aantal zorgwekkende verhalen dacht ik dat dot vrij lang zou duren. Gelukkig verliep dit voorspoedig. De douanebeambte zei dat ik mijn moeder moest bedanken voor het schoonmaken van mijn schoenen, dus bij deze: thanks mam! Vervolgens ben ik met de bus naar mijn hotel gegaan en kon ik eindelijk gaan slapen. De volgende ochtend, vrijdag 8 september, nam ik de bus naar het centrum van Auckland. Daar kon ik al meteen inchecken bij het hostel waar ik die avond zou overnachten. Vervolgens heb ik een wandeling gemaakt naar Mount Eden, een vulkaan in ruste. Vanaf de top heb je een heel mooi uitzicht over de stad en in de krater. De krater zelf is helemaal overgroeid met gras, maar nog wel duidelijk herkenbaar. Verder heb ik ook nog een wandeling gemaakt door het centrum van Auckland, door een aantal parken langs een aantal gebouwen, eindigend in het havengebied. 's Avonds heb ik nog meegedaan met de quiz in het hostel waar ook een aantal locals meededen die ik niet altijd kon verstaan. Vandaag ben ik om kwart voor zeven opgestaan om op tijd bij de Stray shop te zijn voor het begin van de rondreis. Om half acht vertrok de bus met Muesli (ja, zo heet ie echt) als onze chauffeur. In totaal zijn we nu met 20 mensen, waarvan vier (inclusief mezelf) een geplande rondreis doen. De rest maakt gebruik van een hop-on hop-off pas. Onderweg zijn we gestopt in Warkworth om twee kauri (spreek uit: Cody) bomen te bekijken. De bomen zijn vernoemd naar McKinney en Simpson, twee mannen die rond 1840 bij mensen aan klopten om te vragen of ze geen kauri bomen meer wilde kappen. Na de komst van de Europeanen is namelijk 97% van de bomen gekapt. Onze volgende stop was in Whangarei (spreek uit: Fangarei) waar we eigenlijk alleen maar even wat konden eten/drinken/naar de wc gaan. Als laatst reden we naar Paihia (goed hier, vertaald vanuit het Maori). Dit is de plaats waar we vandaag en morgen overnachten. Na onze spullen gedropt te hebben bij het hostel (Haka lodge) ben ik met een aantal anderen naar Russell gegaan. Dit plaatsje ligt aan de andere kant van het water, waar je met een Ferry naartoe kunt. Dit was ooit de eerste hoofdstad van Nieuw-Zeeland. Hier hebben we een museum bezocht over de geschiedenis van Russell en de strijd tussen de Maori en de Europeanen. Daarna zijn we nog naar de oudste kerk van Nieuw-Zeeland geweest en hebben we een wandeling gemaakt naar het hoogste punt in Russell met een mooi uitzicht over Russell en de omliggende plaatsen. Ik ben nu net terug van X base, een hostel hier vlakbij, waar ik heb gegeten en een stuk van de rugby wedstrijd tussen the All Blacks (NZ) en Argentinië heb gekeken. Voor de komende dagen staan een hoop dingen op de planning waar ik in het volgende verslag meer over zal vertellen. ;)

Groetjes, Winnie

  • 12 September 2017 - 19:24

    M.van Ruijven:

    hallo Winnie. Heel fijn om je verslag te lezen. Je vindt het wel mooi daar
    hoop ik. Het was wel een lange reis. Heb je nog een beetje mooi weer?
    hier gaat alles zijn gangetje. Geniet nog van je mooie lange reis.
    groetjes ook van opa Liefs oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Winnie

Actief sinds 10 Nov. 2015
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 15454

Voorgaande reizen:

13 April 2019 - 03 Mei 2019

Japan April 2019

08 September 2018 - 01 Oktober 2018

Peru september 2018

06 September 2017 - 07 Oktober 2017

Nieuw-Zeeland & Australië

16 December 2015 - 12 Februari 2016

Zuid-oost azië

Landen bezocht: