Bye bye Bangkok - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Winnie Boogaard - WaarBenJij.nu Bye bye Bangkok - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Winnie Boogaard - WaarBenJij.nu

Bye bye Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Winnie

25 December 2015 | Thailand, Chiang Rai

De eerste week zit er alweer op. De tijd vliegt voorbij. Vorige keer vertelde ik dat we naar Chiang Mai zouden gaan. Daar zijn we maandagochtend aangekomen. De eerste dag hebben we gezwommen in het zwembad bij het hotel en we hebben door de stad gelopen en een aantal tempels bekeken. De dag erna gingen we op trekking. Onze gids heette Joe, maar in de stad was hij city Joe en op trekking was hij jungle Joe. We werden eerst met een busje naar een plek gebracht waar we op een olifant gingen rijden. Daarna reden we verder. We gingen eerst lunchen en toen begon de echte trekking. Bij een hele grote waterval hadden we een stop waar we konden zwemmen. Daarna liepen we tot aan onze slaapplek, een hut van bamboe waar matrassen op de grond lagen met muskietennetten errondom. Joe maakte 's avonds eten voor ons en de rest van de avond hebben we bij het kampvuur gezeten. De volgende ochtend vertrokken we om tien uur en onderweg stopten we weer bij een waterval. Bij het eindpunt van de trekking werden we opgehaald door een truck. Die bracht ons naar een plek waar we gingen lunchen en waar we gingen bamboe raften. Ik vond het eigenlijk niet echt raftrn, want we zaten met vier man op een bamboevlot dat bestuurd werd door een man die voorop het vlot stond. Er was eigenlijk ook maar één stuk waar het water echt hard stroomde en redelijk wat hoogteverschil had. Na het raften werden we teruggebracht naar het hotel. 's Avonds zijn we nog naar de nightmarket geweest. De dag erna (24 december) zijn we met de bus naar Chiang Rai gegaan. Daar zijn trouwens twee busstations, een oude en een nieuwe. Wij moesten bij het oude busstation zijn, waar de bus als tweede stopte, maar ons kaartje was eigenlijk maar tot aan het nieuwe busstation. Toen we het aan iemand van de busmaatschappij vroegen, zei hij dat we terug de bus in moesten, dus uiteindelijk kwamen we toch bij de goede plek uit. 's Avonds hebben we kerstdiner gehouden. We zijn pizza en lasagne gaan eten. Ik denk dat pasta en een normale wc, de twee dingen zijn die ik het meest mis. Daarna zijn we nog bij de nightmarket geweest. Vandaag zijn we naar de witte tempel (heel mooi), het zwarte huis, monkey cave, Mae Sai, Chiang Saen en de golden triangle (drielandenpunt Thailand, Myanmar en Laos) geweest. Morgen gaan we naar Chiang Kong en dan waarschijnlijk zondag de grens over naar Laos.

Een fijne kerst!

• 28 December 2015 - 12:40

Maaike:

Hoi Winnie,
    Wat leuk om te lezen! Een kerstdiner met pizza en lasagne klinkt goed :)
    Veel plezier in Laos!
    Groetjes Maaike

• 31 December 2015 - 11:06

M.van Ruijv En:

hallo winnie bij deze wensen opa en oma je een heel goed en gelukkig nieuwjaar toe.
    je geniet wel echt van je reis . ook de beste wensen voor je reisgenootje laura.
    alle goeds en tot wederhoren opa en oma

• 31 December 2015 - 13:42

Tanja:

Hoi Winnie
    Leuk om je verhalen te lezen.Blijven we een beetje op de hoogte van je avonturen.
    Verder een fijne jaarwisseling .
    Groetjes Tanja.(en de rest.)

• 31 December 2015 - 15:33

Jan:

Haidie Winnie,

Was het wel een goede gids die G.I.Joe uit junglebook,of deed ie zomaar wat?
    Maar klinkt allemaal wel reuze interessant ,witte huizen zwarte tempels.
    Beetje creepy wellicht,maar ja die oosterlingen hè,toch altijd een beetje voodoo.
    Het verbaast me wel een beetje dat daar geen pasta te verkrijgen is,hebben die Italianen toch geen echt wereldvoedsel van kunnen maken,kenneliijk.(is Vespucci daar niet geweest)???.
    Enfin komen we tenslotte toch uit op het gemis van een fatsoenlijke kakdoos (plasbak)
    Hoe zien die er daar uit dan?
    Maar alle gekheid op een stokje,geniet van je reis,veel plezier een fijn rustig uiteinde , en een fantastisch begin van 2016 toegewenst.

Hartelijke groeten en een knuffel van Jan.