Op naar het tweede land: Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Winnie Boogaard - WaarBenJij.nu Op naar het tweede land: Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Winnie Boogaard - WaarBenJij.nu

Op naar het tweede land: Laos

Blijf op de hoogte en volg Winnie

02 Januari 2016 | Laos, Vangviang

In de vorige post vertelde ik al dat we naar Chiang Kong zouden gaan. Daar zijn we maar één nacht gebleven, maar het was wel een hele leuke plek. We sliepen in een hostel dat gerund wordt door Allan, een man uit Liverpool, die ooit professioneel wielrenner is geweest en in het Guinness book of records heeft gestaan met de snelste tijd rond de wereld fietsen. Naast het hostel had hij een pub, met boven de pub een fietsmuseum. De volgende dag heeft hij ons naar de grensovergang met Laos gebracht. In Laos hebben we de slowboat genomen. De boot vaart over de Mekong en doet er twee dagen over om van Huay Xai naar Luang Prabang te komen, met een overnachting in Pak Beng. Vanaf de boot heb je een supermooi uitzicht op de omliggende bergen en de groene natuur. Af en toe kwamen we langs kleine dorpjes waar mensen in bamboehutjes wonen. Ook zijn we heel wat vissers voorbijgevaren. Het hoogtepunt van Luang Prabang was voor mij het uitzicht vanaf Phu Si, een heuvel waar een aantal boeddhabeelden en tempels op staan. De tweede dag zijn we naar de Pak Ou caves en de Kuang Si waterval geweest. De caves vond ik nogal tegenvallen. Het uitzicht rond de berg waarin de caves zich bevinden was heel mooi, maar de caves zelf waren veel kleiner dan ik gedacht had. De Kuang Si waterval is wel een aanrader en één van de mooiste dingen die ik in mijn leven gezien heb. Alleen al het bos/jungle rond de waterval vond ik al geweldig, maar de waterval zelf is adembenemend mooi. Het water stroomt over verschillende 'platforms' naar beneden en is superhelder en turkoois. Mocht je hier ooit in de buurt zijn, ga dan zeker naar de waterval! De volgende dag was iets minder leuk, omdat Laura en ik allebei ziek waren (waarschijnlijk voedselvergiftiging). We zijn wel met de bus verder gereisd naar Vang Vieng, al was dat niet heel bevorderlijk voor onze toestand, omdat de weg heel hobbelig was en onze chauffeur niet echt voorzichtig reed. Laura voelde zich later op de dag gelukkig weer een stuk beter, maar ik had nig steeds koorts. Dit was overigens op 31 december. We slapen hier op een kamer met onder andere twee heel aardige Finse jongens, waarmee Laura 's avonds op stap gegaan is. Voor mij was de jaarwisseling iets minder geweldig. De jaarwisseling zelf heb ik niet meegekregen, want toen sliep ik en een groot deel van de rest van de nacht heb ik in het kleinste kamertje doorgebracht. Op nieuwjaarsdag voelde ik me weer een stuk beter en was ik zelfs in staat om weer iets te gasn doen. We zijn gaan tuben samen met de twee Finnen en een Zwitser (die hadden ze de avond ervoor ontmoet) en een Fins meisje die we ontmoetten bij de inschrijving voor het tuben. Voor het het tuben heb je een opblaasbare band (de tube) nodig. Je wordt samen met je tube stroomopwaarts van een rivier afgezet en dan drijf je zittend in je band de rivier af. (Nu ik de omschrijving zo lees klinkt het heel saai, maar het was echt heel leuk en ook hier met heel mooi uitzicht!) Langs de rivier bevinden zich een aantal barren waar je naar binnengehaald kunt worden doordat een persoon op de kant een touw naar je gooit en je vervolgens naar de kant trekt. Wij zijn vrij lang bij de eerste bar blijven hangen, waardoor we niet tot het eindpunt konden drijven, omdat het heel koud werd en de zon al bijna ondergegaan was. Ik vond het een zeer geslaagde eerste dag van het nieuwe jaar. Vandaag gaan we waarschijnlijk naar een aantal grotten en morgen reizen we verder naar Vientiane (hoofdstad van Laos).

Voor iedereen de beste wensen voor 2016!

  • 02 Januari 2016 - 08:12

    Diana:

    Hoi Winnie,

    Gelukkig nieuwjaar. Fijn dat je weer beter bent. Ik vind het heel leuk om je verslagen te lezen. Wat een druk programma hebben jullie. Mooi om zoveel mensen te leren kennen onderweg. Geniet maar van je reis dan kan ik nog veel van je verslagen genieten.
    Groetjes Diana (ook aan Laura)

  • 02 Januari 2016 - 09:28

    Bert:

    Hoi Winnie,
    gelukkig dat je je zo snel weer beter voelt.Ik had al even naar de filmpjes gekeken die je geappt hebt.Zitten er in dat water geen dieren die je in je tenen,of erger nog,in je bips kunnen bijten?Waarschijnlijk niet natuurlijk,anders zou zoiets niet georganiseerd worden.
    Wat wordt er eigenlijk gegeten in Laos?Veel rijst neem ik aan,maar wat doen ze er dan nog bij?Groente?Vlees?Weet Laura al wie Jan is?Ik kijk al uit naar je volgende berichtje.
    groetjes,papa.

  • 04 Januari 2016 - 08:50

    Nathalja:

    Hoi Winnie,

    Gelukkig nieuwjaar! Tuben klinkt leuk:)

    Groetjes Nathalja

  • 05 Januari 2016 - 14:53

    JanS Te H:

    Haidie Dames Winnie en Laura,

    Dat was dan mooi scheisse zo rond de jaarwisseling,nèst pas.
    Pas je natuurlijk wel weer wat beter in zo`n tube,zit er trouwens een gat aan de onderkant of is dat dicht,want die piranha`s zijn felle knaagvisjes hoor.
    Voor mij blijven een paar vragen nog behoorlijk open staan,want gezien de tijd die jullie hebben doorgebracht op de clo,weet ik nog steeds niet hoe er dat daar uitziet.
    Maar wellicht mis ik niet veel.
    Vanuit een bewolkt Helmond wens ik jullie nog veel reisplezier in goede conditie toe in dit nieuwe jaar.
    Veel plezanterie en tot de volgende knoop.

    groet Jan S te H.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vangviang

Zuid-oost azië

Volgt binnenkort.

Recente Reisverslagen:

08 Februari 2016

Back home + foto's

29 Januari 2016

Vietnam: HCMC, Dalat, Hoi An

19 Januari 2016

Holiday in Cambodia

15 Januari 2016

Vraag & antwoord

09 Januari 2016

Week 2 in Laos
Winnie

Actief sinds 10 Nov. 2015
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 15441

Voorgaande reizen:

13 April 2019 - 03 Mei 2019

Japan April 2019

08 September 2018 - 01 Oktober 2018

Peru september 2018

06 September 2017 - 07 Oktober 2017

Nieuw-Zeeland & Australië

16 December 2015 - 12 Februari 2016

Zuid-oost azië

Landen bezocht: