Laatste week in NZ + aankomst Australië - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Winnie Boogaard - WaarBenJij.nu Laatste week in NZ + aankomst Australië - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Winnie Boogaard - WaarBenJij.nu

Laatste week in NZ + aankomst Australië

Blijf op de hoogte en volg Winnie

08 Oktober 2017 | Australië, Melbourne

Op mijn derde dag in Queenstown heb ik een wandeling gemaakt naar de top van de gondel. Dit was een hele steile tocht, maar met schitterend uitzicht over de stad en het meer. ‘s Middags met een groepje mensen wat door het centrum gewandeld en in de zon gezeten. De volgende dag vertrokken we naar Mount Cook. Deze keer hadden we Tia als chauffeur, ze klinkt als iemand die elke dag een heel pak shag rookt (wat ze trouwens misschien ook wel doet), maar ze was erg aardig en heel grappig. We reden vandaag over de Lindis pass en we maakten een aantal stops voor een Kodak-momentje. Rond half twee waren we bij de lodge en een half uur later liep ik samen met Anja, Maria en Moritz de Hooker Valley walk. Dit vond ik één van de mooiste wandelingen tot nu toe. We liepen over een aantal bruggetjes, keken uit op de omliggende besneeuwde bergen en kwamen uiteindelijk bij een meer met ijsschotsen en in de verte een gletsjer. ‘s Avonds gingen we nog even naar buiten om maar de sterren te kijken. We verbleven namelijk in een National park en het enige wat er is, is een lodge en een hotel. Er is dus bijna geen kunstmatig licht, waardoor je de sterren heel goed zo moeten kunnen zien. Helaas hadden we de pech dat het vrij bewolkt was, maar toch was ik blij dat we naar buiten waren gegaan. De volgende dag reden we langs Lake Pukaki, Lake Tekapo en Geraldine met als eindbestemming Christchurch. In 2010 en 2011 hebben aardbevingen plaatsgevonden waarbij veel gebouwen zijn beschadigd (en bij de tweede aardbeving zijn 186 mensen omgekomen, bij de eerste geen omdat die ‘s nachts plaatsvond). Nog steeds zie je kapotte gebouwen in de stad, omdat het heel moeilijk is de gebouwen zo te herstellen dat ze niet alsnog kapot gaan door de naschokken die nog steeds plaatsvinden. We maakten een wandeling door de stad waarbij we langs Re:START mall gingen. Dit is een klein winkel/foodcentrum waarbij elke winkel in een zeecontainer zit. Het idee hierachter is dat deze heel stevig zijn en makkelijk verplaatsbaar, wat dus handig is wanneer een aardbeving heeft plaatsgevonden. De rest van de middag hebben we doorgebracht in de botanische tuinen. Op 3 oktober hadden we een lange rit voor de boeg naar Picton, door de aardbevingen is de snelle weg, via Kaikoura, zwaar beschadigd en niet meer berijdbaar. Daarom moet je nu dus een heel eind omrijden om maar Picton te komen. ‘s Middags lekker in de zon gezeten en ‘s avonds in de hottub gezeten. We kregen ook nog gratis appelcrumble, die luidkeels werd aangekondigd door de maker die schreeuwend over het terrein liep toen het klaar was. De volgende ochtend heb ik een fietstocht gemaakt door Picton, voordat we de ferry naar Wellington namen. Daar waren we pas rond half zes, dus ‘s avonds alleen nog even door de stad gelopen langs het station en het water. En toen was de laatste dag van de Stray journey aangebroken. Vandaag hadden we een erg lange rit van Wellington naar Auckland. 6 oktober had ik nog een dag in Auckland en ben ik samen met Jinthe, een Belgisch meisje dat ik in de bus heb ontmoet, met de ferry naar Rangitoto Island geweest. Het eiland bestaat vrijwel helemaal uit een vulkaan en we maakten een wandeling naar de top van de vulkaan en door een lavagrot. ‘s Middags hebben we nog wat door het centrum van Auckland gelopen. De volgende ochtend heb ik nog even een stuk door de haven en het centrum van Auckland gewandeld en daarna was het tijd om naar het vliegveld te gaan. Om tien voor zeven ‘s avonds vertrok mijn vliegtuig en vier uur later was ik in Melbourne. :D Bij de douane verliep alles heel soepel, ik kreeg wel een paar vragen, maar ik hoefde mijn spullen niet te laten controleren. Na een rit van ongeveer een half uur was ik in het hotel en daar zag ik mama weer. :)
Vandaag zijn we naar het centrum van Melbourne geweest en hebben we onder andere St. Paul’s Cathedral, Town Hall, Birrarung Mar, Federation Square en House of Parliament gezien. Straks waarschijnlijk nog even terug de stad in en morgen nemen we de bus naar Canberra.

Groetjes, Winnie

  • 09 Oktober 2017 - 16:58

    Bert:

    hoi Winnie,
    let je wel op dat je moeder niet helemaal gesloopt is als ze terugkomt,anders moet ze nog een maand vakantie nemen om bij te komen....
    Heel veel plezier samen,en maak er een fantastische reis van.Vergeet je niet om veel foto`s te maken van Ayers rock als je daar bent.Dit lijkt me het meest interessante van Australie,en als je goede foto`s hebt,dan hoef ik er niet naar toe :p

  • 09 Oktober 2017 - 22:32

    Yolanda:

    En vanaf hier samen verder. Geniet van deze geweldige reis samen. Waanzinnig bijzonder om dit samen als moeder en dochter te doen!

  • 10 Oktober 2017 - 08:31

    Diana:

    Heel bijzonder samen met je moeder zo'n mooie reis maken. Geniet van de reis en van elkaar. Ik kijk uit naar de verslagen en de foto's. Groetjes ook van Andre.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Winnie

Actief sinds 10 Nov. 2015
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 15504

Voorgaande reizen:

13 April 2019 - 03 Mei 2019

Japan April 2019

08 September 2018 - 01 Oktober 2018

Peru september 2018

06 September 2017 - 07 Oktober 2017

Nieuw-Zeeland & Australië

16 December 2015 - 12 Februari 2016

Zuid-oost azië

Landen bezocht: