Op naar het Zuidereiland! - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Winnie Boogaard - WaarBenJij.nu Op naar het Zuidereiland! - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Winnie Boogaard - WaarBenJij.nu

Op naar het Zuidereiland!

Blijf op de hoogte en volg Winnie

23 September 2017 | Nieuw Zeeland, Westport

Hello! :)

De vorige keer ben ik geëindigd met mijn verhaal toen we in National Park verbleven. De dag erna reden we via Levin naar Wellington. Daar kwamen we 's middags aan en ik ben even het centrum in geweest om een extra trui te kopen. Vandaag was een mooie dag, maar op het Zuidereiland is het waarschijnlijk kouder dan op het Noordereiland en hier is het al niet echt warm. Ik ben ook nog naar het Te Papa museum geweest. Hier zijn allerlei tentoonstellingen over Nieuw-Zeeland, zoals één over vulkanen en platentektoniek, één over de dieren in NZ, een paar over de Maori cultuur en er was ook een tijdelijke tentoonstelling over de deelname van het NZ leger aan WOI in Gallipolli, een plaats in Turkije. Dit was een heel indrukwekkende tentoonstelling. 's Avonds gingen we met bijna de hele groep naar de pub naast het hostel als een soort afscheidsavond. Voor een aantal mensen was dit hun laatste dag en veel mensen zouden langer in Wellington blijven.
De volgende ochtend vertrokken we om kwart voor zeven om de Ferry naar Picton te nemen. Het duurde zo'n drie en een half uur voor we op het Zuidereiland waren, waar we opgehaald werden door onze nieuwe chauffeur Hem. Nu zaten we weer in een kleine bus en de groep bestaat nu uit 16 mensen. We zijn nog met 6 mensen over van de vorige groep. Twee meisjes hebben al eerder bij ons in de bus gezeten en de rest is nieuw. Via Nelson en Motueka reden we naar The Barn in Marahau, onze slaapplaats voor vandaag. 's Avonds had ik mijn skypegesprek met het NKI.
De volgende ochtend gingen we met een aquataxi naar Anchorage Bay. We gingen eerst nog langs Apple Split Rock, een grote ronde steen die in tweeën is gespleten. Het getijdeverschil is hier zo'n 5,5 m dus bij hoog water kun je tussen de twee stukken steen door kanoën. Daarna gingen we nog langs een zeehondenkolonie met, ik schat zo'n 30 zeehonden, waaronder een hele hoop jongen. :D We werden afgezet in Anchorage Bay waar onze wandeltocht door het Abel Tasman National Park terug naar Marahau begon. We liepen door bos/jungle met uitzicht op de bergen en de zee/strand. De wandeling was ongeveer 13 km waar we uiteindelijk ongeveer drie en een half uur over deden. 's Middags heb ik een beetje uitgerust en in de zon gezeten en 's avonds hebben we met de overgebleven groep van het Noordereiland spelletjes gespeeld.
Vandaag is het alweer zaterdag en we zijn op weg naar Westport. De zon schijnt, dus hopelijk weer een mooie dag vandaag.

Cheers, Winnie

• 24 September 2017 - 11:22

Bert:

Hoi Winnie,
    het ziet er gezellig uit in de pub.Drink je dan ook van die grote glazen bier?
    groetjes,
    Bert

• 24 September 2017 - 17:50

Gijs:

Ha Winnie,
    Ziet er goed uit allemaal. Volgens mij vermaak je je wel daar.
    Bert.. die grote glazen bier komen hier in spanje waarschijnlijk meer aan bod

• 25 September 2017 - 18:46

Andre En Diana:

Hoi Winnie,
    Leuk om je verslagen te lezen. Is het in deze tijd altijd zo koud of heb je gewoon een beetje pech met het weer. Wat gaat de tijd snel. Nog even en je maakt alweer de oversteek naar Australië. Groetjes van ons en vergeet niet heel veel te genieten van alles en iedereen die je tegen komt.

• 28 September 2017 - 17:32

Marsha, Rens En Eline:

Hoi Winnie,

Wat een prachtige foto's en wat heb je al veel gedaan en gezien. Volgens mij ook een leuke
    groep mensen. Fijn om te zien dat je zo geniet.

Groetjes Marsha, Rens en Eline ( Die zich vooral afvraagt welke dieren je al gezien hebt:-)