Vraag & antwoord - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Winnie Boogaard - WaarBenJij.nu Vraag & antwoord - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Winnie Boogaard - WaarBenJij.nu

Vraag & antwoord

Blijf op de hoogte en volg Winnie

15 Januari 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Zoals beloofd, antwoorden op de gestelde vragen!

- Beesten in het water?
Daarop kan ik ja antwoorden, want er zwemmen sowieso vissen en we zijn ook iemand tegengekomen die op krabben aan het jagen was, dus die zullen er ook zitten.
- Zit er een gat in de tube?
Jazeker, dat is trouwens niet altijd even prettig. De rivier is niet overal even diep en er bevinden zich ook wat rotsblokken in het water. Als je niet op tijd je billen omhoog hield, kon het even pijnlijk zijn. Gelukkig niet door de piranha's.
- Wat voor wc's hebben ze in Azië?
Ze hebben hier twee modellen. De eerste is zoals een Nederlands toilet, maar dan met meer water in de pot (plonswc) en de tweede is een hurktoilet. Wellicht geïntroduceerd door de Fransen die hier wel meer invloed gehad hebben. Baguettes, croissants en jeu de boules zijn hier ook niet ongewoon.
- Wat wordt er gegeten in Laos?
De gerechten die ik het meest gezien heb, zijn fried rice of fried noodles met rund/varken/kip/vega met groenten, noodle soep en daarnaast kun je op heel veel plekken belegde baguettes krijgen. De variant met kaas is met la vache qui rit.
- Die Jungle Joe, was dat wel een goede gids?
Ik heb niet veel ervaring met trekkinggidsen, maar naar mijn idee was hij een goede gids. Hij sprak niet heel veel Engels, maar genoeg om duidelijk te maken waar we naartoe moesten en af en toe wat dingen uit te leggen. Hij hield ook in de gaten of de groep compleet bleef en of iedereen het tempo bij kon houden.

Wie weet komt er een deel twee, als er meer vragen komen!