Kyoto dag 1 en 2 - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Winnie Boogaard - WaarBenJij.nu Kyoto dag 1 en 2 - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Winnie Boogaard - WaarBenJij.nu

Kyoto dag 1 en 2

Blijf op de hoogte en volg Winnie

25 April 2019 | Japan, Kyoto

Op de eerste dag in Kyoto hebben we ‘s avonds nog de Yasaka-jinja tempel bezocht en Ponto-cho, een oude wijk waar we veel geisha’s tegen zouden moeten komen. De tempel was wel mooi om te zien, zeker omdat het al donker was en er nu overal lantaarns aan waren. We hebben denk ik één echte geisha gezien en verder allerlei toeristen die zelf een kimono hadden aangetrokken.
In het hotel waar we nu zaten was geen badkamer bij de kamer, alleen een gemeenschappelijke. Ik vind dat niet zo erg, maar ik weet dat als mama erbij was ze dit niet zo geweldig zou vinden. Ik denk dat ze er hier ook geen problemen mee gehad zou hebben, omdat de badkamer echt superschoon was. Er waren ongeveer veertien douches in afgesloten hokjes naast elkaar en dan was er nog een stuk met ongeveer evenveel wastafels en nog twee soort van make-up hoekjes. Na het ontbijt gingen we met de trein naar Inari, naar het Fushimi-Inari Taisha complex. Hier staan de oranje bogen die je altijd ziet op plaatjes als je Kyoto opzoekt. Ik vond dit een erg mooi stuk, vooral omdat het in het bos ligt en het er, op de enorme groep toeristen na, heel rustig is. Daarna gingen we met de trein naar Tofuku-ji, waar ook een tempelcomplex ligt. Dit was ook heel mooi, maar wel in een heel andere stijl. Verder waren hier bijna geen toeristen te bekennen. Hier vond ik vooral de tuin heel mooi, met veel mos en mooie bomen. Vervolgens gingen we met de trein terug naar Kyoto waar we het station zelf bekeken hebben. Dit is gemaakt door een bepaalde architect waar ik de naam nu even niet van weet en bestaat deels uit een constructie van ijzer/staal. We zijn ook nog naar de bovenste verdieping geweest vanwaar je een goed uitzicht hebt over Kyoto. Vervolgens liepen we langs de Kyoto Tower en bezochten we nog de Higashi Hongan-ji en Sanjusangen-do tempels. Vooral de tweede was wel leuk, omdat je hier ook in kon en er heel veel beelden in stonden. Blijkbaar zijn veel van de goden binnen deze aftakking van het boeddhisme afgeleid van goden uit het hindoeïsme. Ook nog naar de Chion-in, weer een andere tempel (als ik het goed onthouden heb de grootste van Kyoto) en een groot kerkhof geweest. Ook hier viel het me weer op hoe netjes alle graven erbij lagen. Daarna moesten we nog een eindje lopen naar een metrostation en toen zijn we even teruggegaan naar het hotel. ‘s Avonds gaan eten bij MOS burger, een soort Japanse variant op de McDonald’s waar je vrijwel alle burgers ook als sojaburger kunt bestellen. De McDonald’s heeft hier trouwens helemaal geen vegaburgers.

Ondertussen zitten er al bijna twee weken op, morgen nemen we de trein naar Hiroshima en dan ga ik proberen om weer een nieuw verslag te schrijven. :)