Amsterdam - Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Winnie Boogaard - WaarBenJij.nu Amsterdam - Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Winnie Boogaard - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Lima

Blijf op de hoogte en volg Winnie

09 September 2018 | Peru, Lima

Zaterdagochtend door Gijs naar Schiphol gebracht waar ik iets na elven met het vliegtuig vertrok. Onderweg naar het vliegveld bedacht ik me nog dat het vrijwel exact een jaar geleden is dat ik naar Nieuw-Zeeland ging. Nu dus de andere kant op met het vliegtuig. De vlucht verliep goed, ik heb een paar films gekeken en wat gelezen en het viel me gelukkig mee. Het enige jammere was dat ik naast een vrij dikke man (zijn gordel kon geloof ik net om) zat die af en toe nogal onsmakelijke geluiden maakte. Maar goed, als je geluid hard genoeg staat, merk je daar niks van. Ik had een overstap in Houston die niet heel snel verliep. Gelukkig hoefde ik niet mijn bagage van de band te halen en zelf naar de volgende te brengen. Dit geldt wel voor mensen die een vervolgvlucht binnen de VS hebben namelijk. Ik moest natuurlijk wel nog door de paspoortcontrole en douanecheck, maar gelukkig was ik nog op tijd voor mijn vlucht. Die verliep ook goed en om 11 uur ‘s avonds landde het vliegtuig in Lima. Ik had via het hostel geregeld dat ik door een taxi zou worden opgehaald en er stond keurig iemand klaar met een bordje met m’n ‘naam’ (Winiie van den Gard). Toen ik bij het hostel was meteen mijn bed in gedoken. Het is hier trouwens zeven uur vroeger dan in Nederland, dus dat was een lange nacht.

Vannacht helaas niet zo heel goed geslapen, maar toch om acht uur opgestaan. Na mijn ontbijt en wat dingen te hebben gevraagd bij de receptie ben ik eerst langs de supermarkt geweest om water te kopen, want het water uit de kraan hier is niet bepaald goed voor je. Ik heb vervolgens de bus genomen maar het centrum van Lima. Goedkoper dan in Nederland trouwens, omgerekend betaal je zo’n 37,5 cent voor een enkeltje. Ik begon mijn dag bij Plaza de Armas. Een groot plein waar ook de kathedraal van Lima aan ligt. Ik weet niet of er vandaag een bepaalde feestdag was of dat het elke zondag zo gaat, maar er waren in ieder geval heel veel mensen met paars-witte kleding die naar de kerk gingen. Verder waren er ook nog allerlei versieringen op de straat gemaakt en werd er muziek gemaakt. Verder heb ik ook nog het choco museum (niet echt een museum, aantal platen met informatie en verder gaat het volgens mij meer om de workshops die ze geven en alle dingen met chocolade die ze verkopen), parque de la muralla, klooster van San Francisco en vervolgens Palacio de Gobierno bezocht. Daar was om 12 uur de wisseling van de wacht waar een heel spektakel van wordt gemaakt. Er was een orkest/fanfare die muziek maakte en de wachters marcheerden op de maat van de muziek en gooiden ook over met hun geweren. De rest van de dag heb ik nog een boel andere kerken, huizen en pleinen gezien. Als laatste ben ik langs het voetbalstadion naar el Circuito Magico del Agua geweest. Dit is een park met een heleboel fonteinen. Ik vond het zelf een erg leuk park en als je er later op de dag bent wanneer het donker wordt, zijn er op bepaalde tijdstippen een soort luchtshows waarbij de fonteinen worden verlicht. Daarvoor moest ik meer dan twee uur wachten, dus dat heb ik niet gedaan. Ik ben met de bus weer teruggegaan (wel eerst in de bus de verkeerde kant op gestapt) naar het hostel. Morgenochtend om zeven uur met de bus (die me ophaalt bij hostel) mee naar Paracas, dus daar horen jullie de volgende keer meer over.

Ik kan niet zo goed foto’s hier toevoegen, dus die komen nog op Facebook.

Groetjes, Winnie

P.s. Ik heb mijn eerste lama al gespot!

  • 11 September 2018 - 03:39

    Diana:

    Hoi Winnie

    Fijn dat je reis goed gegaan is. Leuk om je verhalen weer te lezen. Ik kijk al uit naar het volgende.

    Groetjes,
    Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Peru september 2018

-

Recente Reisverslagen:

29 September 2018

Cusco, Rainbow Mountain, Maras & Moray

29 September 2018

Vervolg Salkantay Trek

28 September 2018

Cusco en Salkantay Trek

19 September 2018

Arequipa, Colca Canyon, Titicacameer en Puno

13 September 2018

Paracas en Huacachina
Winnie

Actief sinds 10 Nov. 2015
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 15522

Voorgaande reizen:

13 April 2019 - 03 Mei 2019

Japan April 2019

08 September 2018 - 01 Oktober 2018

Peru september 2018

06 September 2017 - 07 Oktober 2017

Nieuw-Zeeland & Australië

16 December 2015 - 12 Februari 2016

Zuid-oost azië

Landen bezocht: